Veel autoverzekeraars niet voorbereid op mobiel bezoek klant

 
17-01-2014

Klanten gaan steeds vaker mobiel op zoek naar informatie over autoverzekeringen, iets waar verzekeraars nog aan lijken te moeten wennen. 94% van de consumenten maakt gebruik van een smartphone of tablet, wat volgens Google een stijging van 90% betekent ten opzichte van vorig jaar. Uit onderzoek van Premie.nl blijkt dat veel verzekeraars hier nog niet klaar voor zijn, omdat de websites op een mobiele telefoon moeilijk te lezen of zelfs slecht bereikbaar zijn.

Responsive webdesign
Slechts een beperkt aantal verzekeraars maakt op dit moment gebruik van een responsive webdesign. Dit is een design van de website dat zich aanpast aan het scherm dat de gebruiker voor zich heeft. Op een kleiner scherm worden de menu-items bijvoorbeeld onder elkaar weergegeven, in plaats van naast elkaar. Bovendien blijven de teksten goed leesbaar en hoeven gebruikers niet steeds in en uit te zoomen. De autoverzekeraars met een responsive design hebben een enorme voorsprong op de rest, aangezien dit het bovendien minder noodzakelijk maakt een eigen app te ontwikkelen. Wat dat betreft valt er voor een aantal verzekeraars een hoop te winnen.

Achmea heeft goede website
Uit het onderzoek blijkt dat Achmea de zaken goed op orde heeft, aangezien de labels van deze grote verzekeraar over het algemeen een goede website te bieden hebben. Dat geeft ze een voorsprong binnen de markt voor autoverzekeringen, waardoor het mobiele gebruik kan leiden tot een groter aantal nieuwe klanten. Vooral InShared lijkt volledig klaar voor een nieuwe stroom bezoekers, die gebruik maakt van een mobiel apparaat als een smartphone of een tablet. Met name de premieberekening en de algehele gebruiksvriendelijkheid zijn er uitstekend in orde, waardoor potentiële klanten er op een goede manier worden ontvangen wanneer zij de website oproepen.

Reacties

 

Nieuwe reactie inzenden

The content of this field is kept private and will not be shown publicly.